Står jeres virksomhed og skal flytte til nye lokaler, så har I helt sikkert brug for et professionelt flyttefirma, som er specialiserede indenfor erhverv. For selvom det måske både kunne virke praktisk og smart at bede virksomhedens medarbejdere om at give en hånd med og flytte deres egen kontorstol med mere, er det en virkelig dårlig idé. Medarbejderne risikerer nemlig både at få ondt i ryggen og dårligt humør.
Bestil 3 helt gratis og uforpligtende tilbud fra forskellige professionelle flyttefirmaer i dit område. Eller bliv ringet op og få den hjælp du skal bruge.
Du kan starte med at læse nedenstående artikel, hvor vi kommer med tips og tricks til, hvad ud skal være opmærksom på, når din virksomhed skal flytte.
Vi egentlig allerede været inde på det, men vi tager den alligevel igen. Du skal selvfølgelig prioritere at hyre et professionelt flyttefirma til din virksomhed, fordi flyttefirmaer til erhverv har stor erfaring med at flytte store mængder sikkert og hurtigt.
Flyttefirmaer til erhverv er specialiserede indenfor erhvervsflytning som for eksempel banker, forsikringsselskaber og forskellige typer af industrivirksomheder. Et professionelt flyttefirma vil hjælpe med at koordinere det samlede flytteforløb og stå for alle de praktiske opgaver, der måtte være i forbindelse med flytningen ellers.
Når man vælger et flyttefirma til erhverv, vil en repræsentant fra virksomheden som oftest komme på besøg og holde et indledende møde for netop at lægge en plan for flytningen. Så opstår der ikke misforståelser. Dermed vil hele processen også forløbe meget nemt for hele virksomheden og dens medarbejdere.
Nogle flyttefirmaer tilbyder også gratis lån af flyttekasser og andet praktisk tilbehør, som kan bruges til at sikre de ting, som skal flyttes på forsvarlig vis. Sidst men ikke mindst vil I ofte få et fast flyttehold med de samme flyttemænd gennem hele processen. Det er med til at sikre en god og tryg flytteoplevelse, hvor man hurtigt og nemt kan få afklaret eventuelle spørgsmål eller misforståelser uden der opstår mistillid parterne imellem.
Hvis du vælger et professionelt flyttefirma til erhverv kan man ofte tilkøbe en lang række ydelser, der gør flytningen og hele processen omkring flytningen endnu nemmere. Det kan for eksempel være hjælp til nedpakning og udpakning, så dine medarbejdere ikke selv skal bruge tid og krudt på det. Det kan være hjælp til at stille møbler og kasser på plads efter jeres anvisning. Det kan også være adskillelse, samling og montering af møbler, som også kan være en stor tidskrævende opgave selv at stå for.
Tillægsydelser kan også indebære nedtagning og opsætning af IT-stationer samt opkobling af arbejdsstationer med videre, ophæng af reoler, billeder og malerier, tavler og whiteboards, lamper og så videre samt nedtagning af gardiner, lamper med mere. Mange flyttefirmaer tilbyder også aftagning af tæpper, bortskaffelse af inventar eller affald samt slutrengøring. Alle sammen tillægsydelser som gør flytningen utrolig nem, hurtig og smertefri for medarbejdere såvel som virksomheden i det hele taget.
Flyttefirmaer med speciale i at hjælpe erhverv er ofte specialiserede i opgavetyper, som et almindeligt flyttefirma til private ikke varetager i lige så høj grad. Nogle af de mere specialiserede opgaver for flyttefirmaer til erhverv er følgende:
Flytning af meget tunge, store eller specielle genstande kræver specielt udstyr. Eksempler på denne type af genstande kunne være et pengeskab, klaver og flygler, våbenskabe, bordplader og betonelementer. Nogle genstande er mere skrøbelige end andre, som for eksempel et flygel. Disse typer af flytninger vil ofte kræve udstyr som for eksempel en mobil kran eller en lift, hvis genstanden ikke er placeret i stueetagen. Erhvervsflyttefirmaer vil, modsat mindre flyttefirmaer til private, altid have de rigtige redskaber til rådighed. I kan derfor trygt overlade flytningen af store, specielle genstande til et erhvervsflyttefirma.
Flyttefirmaer der arbejder for virksomheder er ofte også specialiserede i at rådgive erhverv om, hvordan man laver den bedste flytning, så alle parametre og er tænkt med. Alle ved, hvor stor en indgriben en flytning kan være i ens privatliv, tænk så over, hvordan en stor flytning kan påvirke jeres virksomhed. For at flytteprocessen ikke skal påvirke virksomheden negativt, skal det foregå hurtigt, nemt og sikkert. Og netop det er erhvervsflyttefirmaer eksperter i at koordinere og rådgive om. Erhvervsflyttefirmaer vil på forhånd udtænke en plan for hele flytteprocessen, så der er taget højde for alt. Dermed skal virksomheden og dens medarbejdere ikke bruge krudt på denne del.
De fleste virksomheder har efterhånden en hel del IT-udstyr, for slet ikke at tale om uanede mængder af ledninger. Mange erhvervsflyttefirmaer er derfor også specialiserede i at flytte IT-udstyr. Herunder både nedtage det og sætte det korrekt op igen. Det kan være en kæmpe fordel, da det langt fra er alle medarbejdere i en virksomhed, der er IT-kyndige, når det kommer til opsætning af en arbejdsstation, og hvilken ledning, der skal hvor hen. Selv hvis I har en dygtig IT-afdeling, kan det være en stor hjælp at få specialiserede flyttefolk til at hjælpe med denne del.
En flytning sviner lige meget, hvor meget man passer på. Og lige meget hvor god en rengøring, man har haft i tidens løb, vil der med al sandsynlighed være snavs, der har gemt sig bag møbler, der skal fjernes, når en virksomhed forlader en location. For slet ikke at tale om rengøring af toilet og køkken! Jeres sædvanlige rengøringspersonale kan selvfølgelig godt hoppe på denne opgave. Det vil dog være en opgave udover den sædvanlige rengøring. Derfor kan det være en klar fordel at tilkøbe slutrengøring af dit erhvervsflyttefirma.
En slutrengøring vil sædvanligvis blandt andet indeholde aftørring af alle flader i et rum herunder paneler, kontakter, vindueskarme, døre og radiatorer. Det vil selvfølgelig også indebære støvsugning og gulvvask, fjernelse af spindelvæv, grundig rengøring af toilet og eventuelt bad samt rengøring af køkken og eventuel kantine.
Nogle flyttefirmaer er så gennemførte i deres tilbud, at de også har en eller flere handymen tilknyttede. Dermed kan han eller hun hjælpe jeres virksomhed med at komme rigtig på plads. For eksempel ved at samle møbler, sætte lamper og hylder op og så videre. Det kan være rart at vælge en handyman, som i forvejen er tilknyttet erhvervsflyttefirmaet, da denne person allerede vil have et godt indblik i virksomhedens flytteplaner og hele koordinering omkring flytningen.
Det er ikke en opgave i sig selv, at et flyttefirma har en stor vognpark. Et stort udvalg af køretøjer gør dog enhver flytning nemmere om det så er små eller meget store ting, som skal flyttes. Praktiske køretøjer til erhvervsflytning er for eksempel almindelige flyttebiler, flyttebiler med lift, veksellastbiler, lastbiler med og uden anhænger, varevogne, kran og møbellift.
Man håber selvfølgelig ikke det sker, men uheld kan jo ske for selv det bedste flyttefirma. Når man skal vælge et erhvervsflyttefirma til at stå for ens flytning, er det derfor meget vigtigt at undersøge, om det flyttefirma, man har i kikkerten, er ordentligt forsikret. Hvis uheldet skulle være ude, og flyttefirmaet laver en skade på nogle af jeres ting, skal der være en forsikring, der kan dække jeres eventuelle tab. Husk derfor af eftertjekke, at jeres erhvervsflyttefirma er dækket af en god flytteforsikring, så al jeres inventar er sikret under hele flytteprocessen.
Der er mange ting at tage stilling til, når en erhvervsvirksomhed skal flytte til nye lokaler. Her får du en praktisk liste med 10 punkter, I skal huske ved erhvervsflytning:
Nogle af ovenstående punkter, kan du få et erhvervsflyttefirma til at hjælpe med for eksempel punkt 4 (Gør de nuværende lokaler klar til aflevering) og 5 (Planlæg indretning og evt. istandsættelse af nye lokaler). Husk blot at nævne dette, når du vælger og bestiller et flyttefirma til erhverv. Det er nemlig ikke alle flyttefirmaer, der tilbyder de samme ydelser.
Før jeres virksomhed flytter sig en millimeter, er det vigtigt at have udpeget, hvem i jeres virksomhed, der har ansvaret for flytningen. Selv hvis i tilkøber stort set alle ekstra ydelser hos et erhvervsflyttefirma, er der rigtig mange ting, man skal tænke over. Det kan derfor være en fordel simpelthen at danne en flyttegruppe blandt medarbejderstaben. Disse skal holde møder og her aftale, hvem der gør hvad og hvornår.
Herefter skal alle medarbejdere have at vide hvornår, hvorhen og hvorfor virksomheden skal flytte. Nogle medarbejdere vil måske øjeblikkeligt se problemer i flytningen. Sørg derfor for at tale om flytningen, og opdatere medarbejdere, når der er noget at fortælle. Modsat skal medarbejdere heller ikke bombarderes med alle informationer, hvis de ikke er relevante for netop dem.
Hvor meget skal den enkelte medarbejder gøre?
Hvor meget hver enkelt medarbejder selv skal gå til hånde i forbindelse med flytningen kan være meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Her kan der også være et spørgsmål om økonomi, der spiller ind. Nogle medarbejdere vil have det bedst med selv at pakke deres arbejdsstation ned og ligeledes sætte den op igen. Andre vil hellere end gerne lade andre gøre arbejdet.
Det kan derfor være en god idé at tage snakken om, hvilket ansvar den enkelte medarbejder har i forbindelse med virksomhedens flytning. Husk dog altid at lade de professionelle flyttemænd om de tunge løft. Du vil nødigt have medarbejdere, der får ondt i ryggen eller det der er værre i forbindelse med flytningen,. Så er der desuden også regler på det område, som skal overholdes.
De fleste flyttefirmaer vil på forhånd kunne give jeres virksomhed en fast pris for jeres flytning. Det har den fordel at der ikke opstår uventede regninger senere i forløbet, som ikke var aftalt på forhånd. Den anden måde at afregne en erhvervsflytning er via en timepris også kaldet en timetakst. Her betaler man kun for den tid, man bruger flyttemændene, og her vil man på forhånd have aftalt og vurderet, hvor mange timer en flytning vil tage i alt. Erhvervsflytning på timetakst giver bedst mening, hvis virksomheden og dens medarbejdere selv hjælper til med flytningen og har pakket alt ned i kasser på forhånd.
Hvis du er i tvivl om, hvilket pris jeres virksomhed skal gå med, er det altid en god idé at spørge det enkelte flyttefirma til tråds. De har ofte gjort sig mange erfaringer med begge typer af prisafregning, og ved med garanti, hvad der vil være bedst for jer.
Et erhvervsflyttefirma er flyttefirma som er specialiseret i at flytte for virksomheder som for eksempel banker, forsikringsselskaber, industrivirksomheder, skoler, hospitaler og meget mere.
Erhvervsflyttefirmaer er specialiserede indenfor fysiske flytninger af erhvervsvirksomheder. Denne type flyttefirma er derfor eksperter i at koordinere flytninger, så de foregår nemt og hurtigt, og dermed påvirker virksomhedens arbejde mindst muligt.
Prisen for at hyre et flyttefirma til at flytte for din virksomhed afhænger fuldstændig af det enkelte flyttefirma, og hvilke ydelser din virksomhed har brug for i forbindelse med flytningen. Derfor er det altid en rigtig god idé at indhente i hvert fald tre forskellige tilbud på flytning, inden I beslutter jer.
Om virksomheden har behov for videoovervågning, afhænger af hvilke krav jeres forsikringsselskab stiller. I nogle tilfælde er det nødvendigt.
Mange flyttefirmaer tilbyder mere end bare at flytte jeres ting. De tilbyder også at adskille og samle møbler, hænge reoler, tavler og billeder op, stå for slutrengøringen og afskaffelse af tilbageværende affald og skrald i forbindelse med flytningen. Disse ekstra ydelser kan du aftale med det enkelte flyttefirma, når du kontakter dem.
Du bør altid sikre dig, at det flyttefirma, I vælger til flytning af jeres virksomhed, har en god forsikring. Dermed er I sikret imod uheld, som jo kan ske for selv den bedste. Med en forsikring kan både flyttefirmaet og I som virksomhed have ro i maven gennem hele flytteprocessen.